torsdag 2 augusti 2012

Nykomling!

Jobbade förmiddag idag och slutade tidigt så spenderade eftermiddagen att röja efter gårdagens hökörning. Plötsligt började jag få massa mms av syster min med massa kort och småfilmer av en liten minikattunge med texten "Vill vi ha?"

Ringde upp och undrade vad det var frågan om. En vän till henne hade hittat en kattunge övergiven och rädd i ett hål i en husgrund mitt inne i stan. De hade hört runt, ringt polisen och väntat ett par timmar ifall någon skulle komma för henne. De tog tillslut med henne till Saras studio där kissen fick mat och värme och letade nu om någon de kände kunde ta henne.

Jag och Adrian beslutade att vi kunde ha henne ett tag, hon var ju så bedårande! Så efter jag ridit Svarten på kvällningen åkte vi ner och hämtade hem vår lilla katt! :)

Hon var riktigt mager och orkade knappt röra på sig, men vi hade nappflaska och bäbismat som slank :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar