onsdag 23 september 2015

Dagens

Idag har varit en lugn dag.
Spenderat nästan hela dagen till att läsa BE-teori. Red Pricken en klättervända och tog vägen med småstockarna hem. Han hoppade över för första gången!! Han brukar alltid stanna och lyfta över ett ben i taget, men nu bannemig sög han tag och tog modet och hoppade den gigantiska stocken på ca 30cm! Haha han vart så himla stolt över sig själv efteråt, och blev nästan en liten bock. ;) gick riktigt bra i både galopperna idag. Fick till en jättefin vä fattning!
Glad häst och glad matte!

Sedan lastade jag Svarten och åkte på dressyrträning för Mica. Gick mycket bättre än förra gången! Vi jobbade mer med flytta in framdelen på volt i skritt och trav. Mycket travjobb idag, det gillas. Skänkelvikning och öppna gick bra och nosade lite på diagonalsluta, det var jobbigt tyckte svarten! Fick jobba lite bakdelsvändningar och avslutade med att flytta hela hästen runt en kon. Huvudet emot konen och flytta hästen runt på två spår, och tvärtom, rumpan emot konen och flytta framdelen på stort spår och bakdelen på litet spår runt. Lite klurigt men väldigt nyttigt att träna koordinationen :D
Ganska nöjd, även om det kändes som jag blev idiotförklarad ett par ggr. Men det kan jag ta ;) Hellre att han får förklara en gång, alla tränare tycker ju lite olika.

När jag kom hem hade Olov kommit upp från Västerås och han, Henrik, pappa och Erik hade bastat och ätit mat så blev lite soffhäng innan sängdags.

All in all -Bra dag!

(Bilden på Pricken är från när jag fotade Svartens svans till fototävlingen, som jag vann) :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar