måndag 23 maj 2011

Läskigt med rådjur

Hade kortpass på jobbet idag. Lyckades byta till mig så jag bara jobbade 10-16. Kändes helt fantastiskt! :D

Åkte direkt ut till stallet och fixade iordning och tog in hästarna. Jag hade fruktstund i solen och lyssnade på mumsandet från stallet :) Sen vart det roligt, för alla kom till stallet samtidigt, så var riktigt livat och alla skulle rida. Jag och Eva/Dante red dressyr på banan tilsammans med Eva/Camaro från nedre stallet. Det var ett litet rådjurskid som låg i buskarna på ena kortsidan på banan så alla hästarna tyckte det var jätteläskigt när det låg där och pep. Vi höll oss mest på övre delen på banan och det kändes riktigt bra. Vart lite hopp i luften ibland, men det var bara på kortsidan pga rådjuret så det har jag överseende med ;)

Annars jobbade Sharon på riktigt bra, höll huvudet still och börjar bära sig bättre. Lite synd att precis när jag började känna mig nöjd så hoppade rådjuret fram och typ skriker rätt ut, så alla hästarna blev livrädda och camaro började hoppa runt och stå på två ben. *Good feeling gone*

Då beslutade jag och Eva att vi nöjde oss så skrittade vi av ute i skogen. Båda skötte sig utmärkt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar