lördag 14 maj 2011

Tävling!

En riktigt lång och bra dag har det varit idag!

Gick upp halv 7 och åkte en snabbis till stallet innan det var frukost på Glams :) Sedan gick jag och pappa ut och gick lös på hagarna. Ska byta ALL tråd, ALLA isolatorer på ALLA hagarna inom de närmsta dagarna.. puh! Sätta om stolp och utöka hagarna ska vi också göra, vi kommer få fullt upp! Hann med typ en halv hage innan jag bytte om och åkte till Aspeboda och hjälpa till på dressyrtävling! Satt och lyssnade på domaren och räknade ihop poäng, riktigt kul!

Sen peppade jag Fanny som var med på Amy! Tyckte det gick jättebra! En olycklig fel-galopp men sånt som händer. Snyggast var de då iaf! :D





Sedan åkte jag till stallet men var alldeles för trött för och rida, så fick bli en långborstning och försöka få bort vinter-fluffet på huvudet. hehe. Sedan gick vi en promenad i eftermiddagssolen :) Hon skötte sig huur bra som helst! Usch jag har svårt och bestämma mig om jag ska ha henne eller inte, idag är det ett ja :P Idag vart jag så stolt över henne. Vi gick ner förbi kolonilotterna, och en man med två barn på sparkcyklar kom mot oss och började prata massa. Sharon stod helt blixtstilla även fast barnen körde på båda sidor och framför henne. Alla tre fick klappa (samtidigt som de stod på sparkcyklarna) och hon såg jättenöjd ut över hela situationen. Duktiga tjejen!

Sen så joggade vi en bit också, hon travar så fint brevid mig nu när jag springer :) haha mötte ett par som tyckte det var underligt att jag var ute och sprang med hästen som en hund :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar