tisdag 13 september 2011

Hopptävling

Har varit riktigt dålig på och uppdatera, haft mycket att göra.

I lördags var jag och svarten på vår första hopptävling tilsammans. Började lite lågt och hoppade två clear rounds på hela 60 och 70 cm och är jättenöjd! :D

Jag blev lite sen till framhoppningen till första klassen då jag red fram ute, så hade inte riktigt huvudet med mig. Men sen bestämde jag mig, det ska vara roligt! Så slappnade av hoppade några hinder och tog en galopp i båda varven och svarten tyckte livet var härligt :) Väl inne på banan vart vi lite osynkade till första hindret men sedan flöt det på bra. I 70 cm gick det jättebra! galoppen kändes bra och var ett jämt tempo runt hela banan.

Det blev två felfria rundor och två CR rosetter :)

Jättekul att det gick så bra för att vara första tävlingen, speciellt när vi inte tränat speciellt mycket. Nu kan det bara bli bättre! :D




1 kommentar: