söndag 18 september 2011

ont i ögat!

Nu är det riktigt besvärligt! Har en vagel i ögat som bara gör mer och mer ont, inne på 3e dagen nu och börjar bli grymt trött på den! Känns som nån armbågat mig i ögat. Konstant huvudvärk då den trycker på ögat och ännu mer när man blinkar. har blivit grymt duktig på att dra ut på blinkningarna ;)

Hade planerat massor idag som inte blev av för det gjorde ont. Hela förmiddagen spenderade jag i sängen och lyssnade på tv och baddade ögat med varm handduk. Sen tog jag mig i kragen och åkte till stallet. Tänkte bara rida ut en kort sväng, men svarten kändes så bra så när vi kom tillbaka tog vi några varv på ridbanan. Gick superbra! Travade små volter med mycket övergångar och jag satt ner bitvis :P Gjorde mycket galoppfattningar och märks att han börjar orka mer. Får under sig bakbenen och lugn stabil galopp efter fattningen, men efter ett par språng så orkar han inte längre och ökar, men jag blir så glad ändå när det går i rätt riktning :)

Sedan det fick jag stressa lite och hem och duscha för vi skulle ha möte med hubertusgruppen.
Efter det hade vi styrelsemöte i ridklubben och blev mycket dirkuterat. Ser fram emot höstens aktiviteter. :)

Påväg hem märkte jag att jag nog helt missat att äta idag då jag haft så ont, blev verkligen panikhungrig. Så svängde förbi max och köpte burgare till mig och de två här hemma. Åt och kollade på They Live. hehe intressant film :P

Nu ska jag ta lite piller för ögar och försöka sova lite. Upp och ta ut hästarna imorgon bitti :)

1 kommentar:

  1. Önskar man kunde typ ha en liten maskin som var en vagel-borttagare så man blev av med eländet, det är verkligen drygt! Stackare! Måste komma och titta på Svarten någon dag nu ju! :) Kram!

    SvaraRadera