måndag 11 juli 2011

2x Hopp!

Idag spenderade jag morgonen på soffan med adrian och klämde två harry potter innan lunch. Ska på premiären på ons med Karin så bestämde mig att se igenom alla igen så man är uppdaterad ;)


På kvällningen åkte jag till stallet och hoppade. Red Mirado först och jag vart HELT slut.. Nu blir det till att bygga kondis, Fy det var ju pinsamt! Orka hoppa ett par hinder sen måste jag pusta.. Iof är Mirado seeeeg så man måste SITTA och DRIVA hela tiden. Det är inte min starka sida just nu, men ändå! På slutet fick jag tillslut till lite egen motor och fick ett par fina språng och hoppade en bana. Fanny var med och tog något kort så får se om det kommer upp något senare :)

Däremot (såklart) när jag började trava av, DÅ kom motorn igång och han jobbade på bra och mjuk utan att jag behövde driva som en tok.. aja. nästa gång kanske vi kommer igång lite snabbare ;)

Sedan hade jag tänkt att rida ut och träna övergångar på Svarten, men Fanny övertalade mig att vara på banan och hoppa lite när hindren ändå var uppe. Gick mycket bättre än förra gången, han fick till lite bättre språng och taxerade bättre efter lite uppvärmning :) Efter några hopp kom traven igång bra och kändes mjuk och följsam i båda varven. Hade sporrarna kvar från när jag red Mirado och Svarten lyssnade bra med dom då jag kunde ge mer noggranna hjälper. så ska prova och dressyra någon dag med dom också får se hur det går :)

1 kommentar:

  1. Hell yeah att vi ska! längtar som bara den tills imorogn :D

    SvaraRadera