fredag 1 juli 2011

Så glad bara en ko kan vara!

När jag hade släppt ut hästarna imorse ringde mamma. Lite roligt när jag svarade sa hon bara 'är du i stallet eller på jobbet?' Det var de enda alternativen som fanns kl 6 på morgonen :P Hon känner mig så väl, måste börja variera mig lite. Någon gång ska jag ha en sovmorgon är det tänkt! :P

Hon ville iaf ha hjälp, en av korna hade krupit under staketet. suck..

Så blev att åka upp till glams och lirka in henne i hagen igen, gick ganska fort med lite foder. Sedan fick jag ett ryck och gjorde klart de sista grindarna på den stora hagen och släppte in dom där. Orört gräs!

ååååhhhhhh så glada dom blev!! Kalven fanns det inget stopp på! :D En månad sedan var han så liten och svag så vi trodde han skulle lägga sig ner och dö vilken sekund som helst. Nu galopperade han runt som en tok och var jättelycklig :) Så roligt!

Det är ett speciellt lugn som kommer av att se glada kor. Åh vilken lantis jag är! :D

Som ett streck!

1 kommentar:

  1. Kul! Gjorde du några fynd i valbo idag då? :D vi kan väl hitta på något på fredag kanske då vi är lediga :)

    SvaraRadera