söndag 6 november 2011

Hubertusritt

Igår hade vi hubertusritt i aspeboda :)
Tyvärr så kunde jag inte ta med mig Svarten som planerat då hovslagaren skulle komma samma tid som vi skulle börja, och var omöjligt att byta tid. Men som tur var fick jag låna Fannys fjording Vissla att rida istället. Så släppte av Adrian i stallet (som fick boss över skoningen) och tog med mig transporten till fanny och begav oss sedan till aspeboda. Vi blev en liten lagom skara som red ut på ritten och jag red i täten på en superpigg vissla, hehe skulle ridit dressyr ist ;)

Tyckte vi hade en jättetrevlig ritt med fika och korvgrillning efteråt. En liten tjej som fick svansen. Kul! :)

Skoningen hade gått finfint också och svarten fick på sig vinterdojjorna med sulor och brodd. Nu är vi redo för istiden! Hoppas det kan vara varmt ett tag till dock, känns ju som man fått en månad extra nu. Varje dag man kan rida på banan och det är mjukt är en bonus så får passa på :D

Red en kort sväng igår men han var lite ovan att gå med brodd så tog det lugnt.
Idag däremot blev det en dressyrpass på banan. Jag har skitont i axlarna så jag red skitdåligt men gick helt ok ändå.
Nu blir det att beställa massage, sedan ta ett bad med ett glas vin och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar