tisdag 1 november 2011

Hemmaträning

Igår blev det en promenad med lilla herren. Han var inte ett dugg trött efter igår, inte jag heller för den delen, vilket kanske inte är det bästa betyget :P

Nu hade jag funderat över vad tränaren sagt om galoppen så nu fick jag en spark i baken att idag då skulle jag fanimej träna galopp!
Värmde upp länge i lång och låg och mjukade upp honom. Sen började jag jobba upp honom och flytta sidvärts i skritt med skolor och bakdelsvändningar. Ur vändningarna där fattade jag galopp,tog 3-4 galoppsprång, och tillbaka till skritt. vände åt andra hållet och galopp igen. Samma sak i trav på volt, flyttade ut bakdelen, fatta galopp 4 språng och tillbaka till trav. Han tyckte det var skitroligt och bjudningen är det ju inge fel på iaf när det gäller galopp ;)
Tyckte jag fick med bakbenen riktigt bra. Höll på ganska länge men vi var båda så nöjda med oss själva så ville inte sluta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar