onsdag 19 januari 2011

8h hästar

Idag har det varit hästar för hela slanten! Myys!

Åkte med Fanny till Sveden och tränade dressyr på Amy. Hon kändes jättefin, Fanny gör ett så bra jobb med henne! :)


Jag på Amy!

Sedan körde jag ut till Vika och tränade Gayaal. Hade tänkt rida ut men det var en väldans hård snö så vände tillbaka och red på banan. Red mycket tempoväxlingar i trav och jobbade mycket med min sits. Behöver bygga upp domdär musklerna så man inte ser ut som en säck potatis :P Gayaal skötte sig utmärkt


Jag på Gayaal. (Kort från i torsdags)

Sen åkte jag till lilla ornäs och red Bamsen. Fanny lånade Heff och följde med mig ut i mörkret på en månskenstur! Jättemysigt att skritta ut i skogen och bara vara! Fick sällskap av en älg också, tur var så stog den på ett kalhygge så jag hann se den innan hästarna och innan vi kom nära. Vi stannade och den fick syn på oss och brakade iväg in i skogen. Hästarna skötte sig och vi red vidare och sjöng hela vägen hem :)



Sen lagade vi middag och jag har tittat på Ponnyakuten! Måste nästan skaffa mig en envis liten ponny! haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar