tisdag 25 januari 2011

Hunnit med mycket idag


Oj vad snabbt en ledig dag går! Det var ju nyss jag vaknade känns det som, och ändå har jag hunnit med massor.

Började dagen med ett bra pass på gymmet med Fanny! Börjar gå riktigt bra nu, börjar få mer styrka och uthållighet. Sen åkte vi och red ut, jag på Vissla och Fanny på Amy. Gick superbra! Jobbade med min sits (sitta ner, måste träna!) och att vissla ska trava lugnt och fint. Tränade samling och ökningar i trav och gick hur bra som helst! Hon kom igång riktigt och började söka sig nedåt och fick igång baken.. jag satt bra också :P

Jag och Vissla idag! :)

Sedan åkte vi hem till glams och inventerade alla mina hästsaker och skrev ner märke, storlekar, färg etc på i stort sett allt. Hua vad mycket saker man har! Tog ett bra tag men nu har jag koll! Ska bara skriva ner de jag har här också så är listan up to date ^^

Åkte hem och hade tvätt-tid, blev lite irriterad på att en av maskinerna var trasig men vi kunde överleva på bara 3 tvättar som tur var. Efter det var det bara att dra på ridkläderna igen och åka och träna Gayaal. Dressyrade på banan. Gick helt ok, kände mig lite okoncentrerad men han skötte sig fint. Såg några spöken i mörkret ibland men vem gör inte det. Tränade lite sidvärts och övergångar och klämde in ett par snygga trav ökningar på slutet. ;)
Jag och Gayaal :) från någon vecka sedan, och ja jag rider lätt! så klaga inte :P

Sen kom Gemma och vi fixade stallet och klippte gayaal lite mer. Nu är han så snygg så! Sen blev det kvällsfika och tittade på hästannonser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar