fredag 3 juni 2011

Länge sedan

oj vad dålig jag varit och skriva på sistone.

Det har varit lite rörigt med allting nu. Jag har iaf bestämt mig för att inte köpa Sharon men jag har kvar henne juni ut som bestämt.


Idag har jag iaf haft en riktig findag! Upp tidigt och släppte ut hästarna, åkte till glams och tvättade bilen inne och ute. Sedan spenderade jag ett par timmar i hängmattan och läste Asterix och Obelix och hade det bra :D


Vid lunch bar det av mot sollerön och prova en häst. 10årig fullblodsvalack!

Blyg säljare som knappt sa någonting men lyckades klämma ur lite info iaf. Hon har haft honom sedan han var 3 och utbildat honom själv. Men verkade jättenervös när jag sa att jag gärna ville se henne rida först. Gick väl mindre bra när hon red, tvingade ner honom lite på tygeln och blev hängande där. Han stretade emot och var spänd.

Sedan hoppade jag upp och lät honom gå lite på långa tyglar och sakta plocka upp honom i skritt och i trav. Han kom igång fint efter ett tag men det var inte direkt någonting speciellt med honom. Var inte speciellt arbetsvillig och man fick övertyga honom till allting. Jättecool iaf med bilar och vedkap som stog alldeles brevid banan och lät högt. Nu stog han ju dock på ridskola så kan ju tänka mig att han förändras mycket om han kom till ett litet lugnt stall.

En kvinna i stallet kom fram till mig efteråt och sa att han måste tyckt om mig - för så bra hade hon aldrig sett honom gå någon gång :P Fick faktiskt också beröm av ägaren efteråt att jag var duktig. Kändes bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar