tisdag 28 juni 2011

Skogstur i solen

Idag har varit en finfin dag!

Gick upp tidigt och åkte till stallet och fodrade och släppte ut. Sedan kom Ida och verkade Sharon. Det kom fram en gammal hovböld på hö bak som hon ömmade lite på men den var i stort sett läkt. Skulle gissa på att det var den som orsakade den graden hälta på besiktningen i april. Men nu blev då så fin i fötterna! Ida är så duktig :)

Sedan satte jag mig på en pall i svartens hage och åt frukost i solen. Killen skulle vara med hela tiden och ville nästan helst sitta i knät. Däremot blev jag förvånad, han tyckte inte om knäckebröd! Spottade ut det flera gånger, haha kräsen häst!

Däremot var han väldigt nyfiken på aprikosen jag hade i knät. Men den skulle jag spara till senare så la den bakom mig och tänkte inte mer på det. Så ringer Eva och jag pratar ett tag med henne, så hör jag ett högt *slafs* bakom mig. haha önskar man hade filmat det! Där står en skiiitnöjd svarten med aprikosen helt mosad mellan tänderna och fruktjuice i hela ansiktet!

Haha han såg så lycklig ut, gick där och smuttade på aprikosen länge efter det! Det var ju gott sa han! :P


Resten av dagen har jag spenderat på glams och nästan byggt klart alla hagar, nu är iaf ALL tråd, isolatorer och skruv bytta! Jäklar vilket jobb det har varit! Nu har vi lite pill med ett par grindar och gräva ner kapel under dom kvar. Nöjd! Badade också under dagen då det var jättevarmt!

På em blev det möte med kulturavdelningen på länstyrelsen om vår gårds framtid och världsarvet och massa. Inspirerande och kan bli riktigt intressant dethär.


Sedan tog jag mig en tur på svarten. Red upp till glams och tillbaka så familjen fick hälsa på honom :) Tittade lite fundersamt på korna men var duktig! hihi. Han tog traven riktigt bra idag och passade bara något steg i övergångarna, ska nog bli bra dethär!

Efteråt fick han ett välbehövligt bad, schamponering och nytt myggmedel. Nu är han som ny! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar