tisdag 14 juni 2011

Provridning Svarten!

Idag tog jag och Gemma vårt pick och pack och åkte ner till Örebro och jag provred en liten svart 10 årig valack :)

Man blev nästan lite kär i honom på en gång. En riktigt cool kille med fötterna på jorden, som vill göra rätt! Stod på gången när vi kom och var helt lugn och tyckte livet var finfint. Pussades gjorde han också :)


Red i ridhuset först och kändes inte så bra i början, blev lite ryckligt och passgång ist för trav. Men jag kämpade på och tillslut gick han riktigt bra! Galoppen blev lite plan men lika där, kom igång efter ett tag och blev mycket bättre! Hoppade ett par hinder också och han flöt över mjukt och fint. Kom fel någon gång också och han löste det och hoppade ändå, så kändes väldigt ärlig och som han verkligen vill, vilket gjorde att det kändes väldigt lätt. Älskade att hoppa och springa fort :) Tyckte han skötte sig jättebra på slutet med tanke på att hon mest hoppat och ridit i skogen!

Red sedan ut och skulle hoppa några terränghinder men då det regnat var det halt så vi skippade det. Red ut på en sandväg längs med en stor åker istället och provade hur han reagerade ute. Gick super och han var verkligen rolig att rida!
Ska sova på saken men känner mig ganska säker på att han får bli min! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar