söndag 19 juni 2011

Midsommarfix

Idag började vi på glams och förbereda inför den stora midsommarfesten :)

Städade undan inne på logen och flyttade ut alla saker. De har gjort ett pajkastningsplank också. haha skitsnyggt! ;)


Satte upp en avdelning i ena hagen också och tog ner tråden så de ska kunna köra med skogsmaskinerna över åkern när de rensar ris. Ryktlåda är det perfekta hagbygge-hjälpmedlet!

hihi. Mamma hade drömt att jag och min nya häst hade ridit upp och hälsat på inatt, och jag hade ridit runt i gruset. Sedan hade hon blivit upprörd för jag hade ridit upp på gräset, jag borde juveta bättre! och vaknat upp irriterad. haha.
Sedan blev hon fundersam, hade hon hört hästar på riktigt? Gick upp och kollade ut, jovisst! Där stod Terro och Torello nedanför balkongen och såg nöjda ut efter en nattlig promenad genom skogen hit. :D
Medans hon kastade på sig morgonrocken travade dom iväg längs med vägen och mamma fick följda efter med bilen. Hon kom ifatt dom uppe på berget vid ena vändplanen, hoppade ut och ropade på dom, och dom vände och kom direkt :) Duktigta killarna.

Sedan slog det henne, Här står hon i morgonrock med en häst i vardera hand i bara grimmorna, mitt i skogen kl 4 på morgonen, nu då? :P
Men hon lyckades faktiskt leda hem båda till Glams där hon fick in dom i hagen tilsammans med korna för att sedan ringa ägarna och berätta att dom är ute på äventyr. Duktiga mamma som inte är så hästvan! :D
Dom brukar ju gå på bete hemma hos oss så dom tyckte väl det var dags nu! :P

Glams - Det är där det händer! ;)

1 kommentar:

  1. Wow! Vilken mami du har! :D Älskar att hon drömde om dig ridandes på gräset! Helt underbart! :D

    SvaraRadera