fredag 7 oktober 2011

att man aldrig lär sig

låg hela kvällen igår med lite feber och huvudvärk och försökte sova.

Gick upp tidigt idag och släppte ut hästarna. Hade tänkt att bara longera lite då jag inte är frisk än, men då kom Åsa och skulle rida klättervändan så beslutade mig att jag lika gärna kunde sitta på och åka med så fick svarten jobba iaf. Hade tre tröjor, dunväst och en tjock jacka, ridbyxor, överdragsbyxor, och tyckte ändå det var kallt i höstrusket.
Men trevligt var det iaf. Hade med oss åsas hund Jimbo och blev glatt överraskad att svarten inte brydde sig nämnvärt när den lille krabaten kutade runt benen. Så planerna på att skaffa hund kanske blir verklighet snart, får Adrian sällskap och något och pyssla med när han ändå jobbar hemmifrån om dagarna :)

Men pigg var jag inte, och åsa tyckte jag såg bedrövlig ut så det blev att sjukskriva sig två dagar nu och kurera mig! Tycker det är skittråkigt att vara sjuk och vill inte erkänna att jag nog behöver vila. Men såg mig i spegeln när jag kom hem och förstod vad hon menade.. jag var helt grå i ansiktet! Så har spenderat hela dagen sovit och halvkollat på någon film på soffan, mer har jag inte orkat. Nu ska det sovas igen! Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar