torsdag 7 april 2011

Full storm

Idag har jag nästan blåst bort på jobbet. Försökte hålla mig inne så mycket som möjligt ;)

Efter jobbet hämtade jag först ut min nya telefon och åkte sedan till stallet och longerade Sharon. Tog ut henne på ridbanan och trodde hon skulle vara pigg för det blåste så mycket. Men oj så fel man kan ha. Hur cool som helst, gick ett varv först så hon fick kolla läget lite då de var första gången hon var ute på baksidan av stallet. Tyckte det var spännande med allt som stod på sidorna och nyfiket fick hon skritta runt ett tag och bara kolla :)

Gjorde lite övningar så hon började lyssna på mitt kroppsspråk, stanna, svänga, backa, undan för tryck etc. Följde med mig och lyssnade jättebra! Sen så fick hon trava och galoppera lite också i båda varven. Framåt lyssnar hon jättebra på rösten men sakta av är tråkigt så det örat vill man inte riktigt lyssna på :P

Efteråt kändes hon riktigt nöjd och såg lite stolt ut när hon jobbat bra. Sötfian!


Testade mobilkameran också, jag som är dålig på och ta kort så det blev suddigt såklart :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar