måndag 25 april 2011

Promenad i solen

Idag har varit en riktigt bra dag, vaknade helt utvilad av att solen lyste in i sovrummet. Var en hel timme kvar innan jag behövde åka till jobbet så hann med en mysfrukost!

Jobbade med Patrik och Skummis idag så allting gick smidigt och var riktigt effektiva. Efter jobbet åkte jag hem och hann med lite videoklipp och datoriserande innan jag åkte ut i stallet. Hanna och Ida kom förbi och hälsade på Sharon och pratade lite.

Efter det gick jag och Sharon ut på långpromenad. Satte på longergjorden och bettlösa tränset och hade en jättelös inspänning och 'ledde' med longerlina. (hade nog bara kontakt med henne genom linan två-tre gånger då hon blev okoncentrerad om ville springa före)

Gick upp till Glams och sedan upp på berget och lite i skogen, blev nog upp emot en mil. Tränar på vår kommunikation och det blir bättre. Nu lyssnar hon bra och följer mig! :) Stannar, svänger med mig, ökar, samlar, tja det mesta. blir lite okoncentrerad så fort jag slappnar av så gäller och koncentrera sig också, även fast vi 'bara' går. Men vi hade riktigt roligt, hon kommer när jag kallar och vi busade lite också och sprang brevid varann däute i skogen. Jag får kondis iaf :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar