tisdag 26 april 2011

Tömkörning

Idag blev det tiidig morgon då jag blev inringd och jobba. Hann ut till stallet och fodra fixa iordning allting och släppa ut och hann till jobbet till kvart i 7 utan att stressa! Duktigt!

Sedan visade det sig att jag bara skulle jobba halvdag också, skönt! Så vid lunch åkte jag och Adrian och handlade lite god mat och gjorde sallad och myste ner oss i soffan ett tag :)

Hann fixa en hel del hemma och sedan åkte jag till stallet och tömkörde Sharon. Fanny hängde på och jag fick höra allt från helgens bravader med hennes programridning och placering i hoppningen! :)

Gick ut längs skogsvägen och kände lite på henne först och började jogga lite smått. Vände tillbaka när vi värmt upp och jobbade lite på banan sedan. Gick riktigt bra! Börjar lyssna på hjälperna och ökar inte hela tiden ;)

Tog ett par galopper också. Vänster galopp verkar hon ha svårare för, det är nästan bara i vä varv hon studsar i galoppen. Höger galopp gick riktigt bra idag, lugna övergångar och höll ett lagom tempo.


Nu har jag kollat på sista ponnyakuten och helt klart konstaterat att förra säsongen var bra mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar