måndag 22 augusti 2011

Fixat klart bromsarna!

Idag åkte jag och Adrian till Glams och fixade klart bromsarna på min transport! :D

Adrian var super och hjälpa till! Han fick äran att göra rent alla delar och kullagren som jag plockade av förra veckan i fotogen, medans jag skrapade bort all rost på axlarna och målade på rostskydd.

Dumt och ha boggie.. dubbelt så många bromsar som ska bytas ;)



Före och efter, ett jäkla knackande skrapande och slipande men tillslut fick jag bort all rost och målade på rostskydd :)

Monterar bromsbeläggen och bråkar med dom förbannade fjädrarna som inte ville sitta där jag ville :P fotograf-adrian hade väldigt roligt på min bekostnad ;)


Tadaa! Bromsbeläggen på plats och jag håller på och fettar in hjullagren :) Nu är det bara bromstrumman som ska på och justera bromsarna.

Jätteskönt att vara klar! Nu har jag bokat besiktning om en månad också så hoppas den ska glida igenom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar