måndag 8 augusti 2011

Träning och promenad

Idag var jag ledig, wii!

Passade på att börja och byta bromsar på transporten. Bestämde att det var lika bra att byta alla 4 bromstrummorna när jag ändå var igång så blir det jämn bromsverkan. Plockade isär allting och började göra rent. Tyvärr så hade jag köpt för korta bromsvajrar, (Skyller på pappa som sa att det var den längden jag skulle ha! och så kollar man inte upp det själv) så kom inte så mkt längre. Men imorgon slutar jag tidigt så får det bli en tur till borlänge och byta. Skönt att kunna fixa sånthär själv, annars hade man ju blivit urfattig om man ska lämna in den! ;)


Apropå urfattig så shoppade jag lite hästprylar förra veckan, riktigt nöjd!
Ett par Cavallo Chagall ridbyxor svarta kritstrecksrandiga, snygga och sitter som smäck! Blev ett nytt grått regntäcke till svarten då det gamla läcker lite. Ett bett till och köpte ÄNTLIGEN mina dressyrskydd som jag gått och petat på jag vet inte hur länge! :D

På eftermiddagen hade jag först dressyrträning på Mirado. Konstigt väder då ena sekunden regnade det och andra stekande sol, men det gick bra. Jag börjar komma upp lite i kondis iaf även om jag tycker det går segt. Jobbade idag på olika stora volter i alla gångarter och öka/minska dom genom skänkelvikning. Fattningar och ett par ryggningar hann vi med också. :)

Efterår gick jag på promenad med Svarten. Benet såg jättebra ut så tänkte mjukstarta lite igen. Gick väl ungefär en timme i rask takt längs med vägen. Gick upp till glams och spanade in kossorna lite igen. Invigde dressyrskydden också, han blev så snygg!

Modiga killen som kan stå och käka gräs brevid kossorna :) Ingen match!
Korna var däemot OERHÖRT nyfikna och avundsjuka på det gröna gräset på vår sida, de stod där och slickade sig om munnen. hihi sötisarna!

1 kommentar:

  1. Duktig du är Lisa! En redig kvinna reder sig själv!
    Hur går de med stallbygget? Har ni kommit igång? Känner du någon som är duktig på att rita typ stall? Göra en riktig ritning? Vi behöver verkligen hjälp..

    SvaraRadera