tisdag 31 juli 2012

Äntligen!

Jobbade till kl 2 idaf och sedan fick Amy äntligen på sig nya skor och blev fin om fötterna! Hon verkade så nöjd och Bernt tyckte hon var jättefin! Allt gick bra, hon fick nya tjocka sulor fram, han hittade dock en gammal blödning i lamellranden i tån på hö fram, men den verkades bort och han trodde inte den har haft någon större inverkan.
Jag blir lite avis när man träffar sånnahär hästgubbar, hoppas man själv kan få så mycket kunskap en dag! 
Han tog en titt på Amy, berättade att hon måste dra till vänster vid ridning och att hon har en låsning uppe i korset. kunde visa precis vart det satt och att hon liksom går lite böjd därför. Såg vilket ben hon har varit dålig i och att hon måste ha kompenserat med vikten på den andra diagonalen. Hur ser man det efter 20 sekunder på en häst som står still i gången vette tusan, men jag frågar dumma frågor och försöker suga åt mig så mycket information jag kan! :)

Det blev iaf jättebra så nu ska här bokas massage för båda hästarna! :)

Resten av dagen har vi spenderat att fixa ute på gården, Adrian och föräldrarna har lagt in golvet uppe på loftet idag och rensat nere i stora logen, de såg så nöjda ut alla tre när jag kom hem. :D

Tagit en promenad i skogen med mamma och planerat inför blåbärsplockningen. MASSOR med blåbär nu så gäller att hinna för alla bärplockare. 
På kvällningen så har vi haft invigning med drinkar uppe på loftet och haft jätteroligt! Sedan fick Svarten jobba lite tömkörning på åkern och Amy fick vara ensam ute i hagen för första gången. Svarten jobbade på bra med verkade lite trött så höll inte på så länge, och Amy var väl inte riktigt så imponerad av läget heller, men hon höll sig relativt lugn. Fast vi var ju iof typ 50 meter ifrån henne så kanske inte riktigt gills ;)

Nu har vi precis haft kvällsfika jag och Adrian och nu ska här sovas. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar