torsdag 19 juli 2012

Dags att börja igen!

Nu sviker minnet igen så nu ska jag försöka börja skriva igen så jag kommer ihåg vad jag gör om dagarna.

Det har då hänt mycket sedan sist! Vi flyttade ju i våras och jag har nu äntligen tagit hem hästarrna till gården, så nu kan jag se dom från huset, underbart! Har tagit Fannys häst Amy på foder, ett 7 årigt sto e. Tangelo v/d Zuuthoeve - Belisar.
Hon och Svarten har blivit bästisar och de är så kära i varann. :)  Nu återstår hårdträning i att de ska kunna vara ensamma, men det går ganska bra hittills!

Var med på en programridning och red en LC för två veckor sedan på Amy, bara på skoj och gick riktigt bra med tanke på att vi ej tränat och båda är ur kondition. Blev 57.77 % och en blågul rosett med oss hem! :) Fanny red LB och det gick super så fick också med sig en rosett hem :) Duktiga ekipage!




Idag har jag varit och storstädat stallet nere i nubbis på förmiddagen, kul och träffa alla och fixa lite :)
Sedan har jag inlett projekt sadelkammare, då jag fått klartecken av Sara att använda gamla mjölkrummet till det. Flyttat ur alla prylar och rivit ur hyllor och inredning, sopat och dammsugit väggar och tak och insett att ytterväggen behöver rätas upp. Så med hjälp av Sara har vi tagit ur fönstren så vi kan räta upp väggen. När de väl var nere så bestämde vi att det var lika bra att renovera dem på en gång, så det är påbörjat också. 

På kvällen kom Ida och slog på Amys tappade sko och Svartens sko som han lyckats få på sned på något vis. Bra att de någon gång lyckats med dessa samtidigt och inte två dagar mellan som det brukar vara. Hovslagarens mardröm ;)


Kvällen spenderades sedan med ett glas vin och spelade mitt efterlängtade Spore! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar