söndag 22 juli 2012

Hästdag

Idag har jag haft en riktig hästdag!
 Började med att åka till Fanny och hängde med på hennes lokaldebut på Capati. Soligt och fint och allt gick som smort! Skönt med fasta starttider så man inte behöver oroa sig så mycket om tiden. ;)

Efter det blev jag lite pepp, så skrittade ner med Amy till nubbis och red lite lösgörande. Det vart lite mycket åt henne först då alla hästarna var ute i hagarna och kom springandes och blev ett himla gnäggande då alla ville hälsa på alla. hehe. Men sen tyckte jag hon kom igång riktigt bra. Jobbade övergångar på åttvolter.

Svarten var så fantastiskt duktig och stod i boxen som ingenting. Han hade inte rört en fena under hela tiden jag varit borta. Adrian är första hästvakt när jag rider då han ser boxen från huset ;) Hade bara styått och mumsat hö som han inte gjort annat. Stolt ägare!

Hade planerat att rida dressyr på honom också idag med tiden blev knapp då det var möte på kvällen så fick bli en liten vända upp på berget. Amy är också superduktig att vara ensam nu, det har gått snabbt tycker jag ändå, blev två gnäggningar och ett varv i boxen innan hon ställde sig och käka hö. :D

Sedan bar det av till aspebodabanan och möte med aktivitetsgruppen, planerade träningslägret vi ska ha nästa månad och lite smått och gott.

Nu har jag precis kvällsfodrat hästarna och tittat på dom i hagen, så söta! De har börjat vila huvudena på varandras ryggar, då är man bästisar <3

Hittade också båda katterna på en sten i hagen, de satt brevid varann och studerade hästarna när de åt. Sötisarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar