lördag 21 juli 2012

Semester is the shit!

Efter två veckor av semester med regn varje dag har vi nu ÄNTLIGEN fått en hel dag med SOL!! :D
Tog hela tre veckor semester i år, det tyckte jag att jag var värd, och oj vad jag hinner med saker!

Idag började jag tidigt med ut och fodra hästarna och gjorde jättegoda frukostmackor med färska ägg från hönsen. Sedan hjälpte pappa mig att fixa till en bult på transporten som lyckats hoppa ur. Efter det kom Fanny och vi fixade och drog iväg med båda hästarna på hoppträning för Ann.

Svarten kändes förvånansvärt fin med tanke på alla tappskor och skit som kommit med regnet och leran så vi inte kunnat rida så mycket. Vi började med att trava över bommar i olika tempon och sedan lika i galopp på olika många språng mellan bommarna. Svartens högergalopp måste verkligen stärkas mer, det är en enorm skillnad hur mycket han orkar. Vänster galopp har han inga problem med alls längre och har börjat kunna korta och länga bra. Sedan hoppade vi  lite studs och sist en bana.
Allt som allt är jag supernöjd med svarten idag, nu blir det att hårdträna högergaloppen och att jag ska räta upp mig och sitta till bättre i galoppen.

Efter det blev det att plantera lite blommor och beslutade att göra en uppfräshning på bilen. Tvättade, skrapade rost och lackade sidorna. Bytte även ett par lampor och lackade ett nytt tanklock som lilla bilen fått.  Jättenöjd! Nu ska den vaxas bara så är den fin igen lilla blå faran. :)

Bildbomb. ;) 
Lilla bilen före

efter en tvätt, rostskrapande och lackering! :)

Kul och spraylacka!

Nya och gamla tanklocket


Maska maska maskera!

Nytvättad
Klar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar