lördag 28 juli 2012

Dressyr

 Idag vart det att fortsätta röja i hagen. Pappa sågade av småstubbar med motorsågen och jag plockade efter och röjde ris. Blir så himla bra! Hästarna är supercoola och skiter fullständigt i pappa som låter och sågar. <3
 Sen hade vi klia paus. Välbehövligt! :)
 De håller på att växa ihop tror jag ;)
Sedan åkte jag och Adrian på loppis på sveden och jag fyndade två vita Mias dressyrschabrak i nyskick för 200 kr. Nöjd! Blev en shoppingtur på citygross också och köpte lådor så vi kan källsortera och få lite mer organiserat i lilla huset.

Efter det började det regna så satt inne hela em och tittade på mer OS dressyr och organiserade papper. När det äntligen slutade regna red jag ner till Nubbis och tränade dressyr på Svarten. Gick faktiskt helt ok, traven kändes jättebra! Fast det var en sådan dag där han helst bara ville galoppera mest hela tiden, så då körde jag på det och fick till riktig bra galopp i båda varven. Fick in honom bra mellan skänkel och handen, puh! Nu måste jag bara träna så jag orkar hålla honom där. Får ha mycket skänkel och stödja så han kommer till en bra tretakt,
Träna träna träna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar